Gräs(ligt)

Ojoj, idag fick jag cykla i regn för första gången (tror jag). När jag kom in till Uppsala såg det väldigt mörkt ut bort mot Ultuna men jag tänkte att jag säkert skulle hinna fram innan det började regna. Men de sista 10 minutrarna öppnade himmlen sig. Jag hann få på mig regnbyxorna men jeansen blev ändå ganska blöta. Turen vände dock sen när vi började, solen kom fram och jag torkade.
 
På eftermiddagen gick vi till institutionen för ekologi och kollade på gräs. Det var en utställning där och det var väldigt bra att få se alla gräs bredvid varandra så att man kunde jämföra. Det är väldigt svårt det där, svårast av alla växter vi har och ska lära oss..
 
Just det! Jag slog mitt rekord när jag cyklade tillbaka till centrum sen på eftermiddagen. Cyklade på typ 17 minuter och jag hann med bussen med en minuts marginal.
 
Bergslok <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0