En sammanfattning...

... av det som har hänt sen den 27 december. 
 
Den 27 efter bion åkte vi hem till mig och filmmös, bakade, lagade mat med mera fram till på nyårsafton. Då tåg vi bilen hem till Adam för det traditionella nyårsåket med skridskor. Det var jättemysigt, fick julkänsla på grund av all julmusik som spelades. Och efter två tidigare tillfällen av skridskolektioner med älskling (ett i februari 2012 och ett nu i december) kände jag mig inte så hemskt dålig där på isen.
 
Sen snyggade vi till oss lite innan det bar iväg hem till Sandra och hundarna. Firade med vännerna och älskling, hur mycket bättre kan det bli? Vid tolvslaget gick vi ut för att tända våra thailycktor. Det gick väl sådär.. Vinden var för stark så det gick nästan inte att tända dom och nä vi väl hade gjort det så brann den ena upp och den andra slocknade uppe i luften. Yeey. Men det var en rolig start på året i alla fall.
 
Nyårsefterrätt - Emelies saffranspannkaka. 
 
Dagen efter, tisdag, åkte vi hem till mig igen för att lämna bilen. Åt en jättegod räkmacka där på kvällen. Sen blev det film igen, denna gång Sagan om Ringen 2. På onsdagen var jag tvungen att åka in till Ultuna för att hämta en bok som jag hade lånat. Så vi passade på att gå på bio nä vi ändå var där. Denna gång blev det The Hobbit. Märkte inte av att den var så lång som den var och längtar nu efter en fortsättning.
 
Lunch på Rififi.
 
De obligatoriska biopopcornen.
 
Efter det åkte vi hem till Adam igen eftersom att hans träning började igen. Så nu sitter jag här igen och väntar. Den här gången har jag dock något att göra. Blogginlägg och en uppgift till skolan om hur grupparbetet som vi hade på slutet gick. Ska ta tag i den nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0